forsasfiske

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Nicklas forsgren - 21 juli 2014 21:30

Så var det dags för öring igen då. Denna gång kördes det 2 dagar på för mig nytt vatten. Per "tossen" och Martin Möllhagen körde första dagen i 27 gradig värme och solsken. Per hade en fin öring på som hoppade och slet av grejerna  innan det var Martins tur. Det gick lite bättre denna gång men håven var för liten så Tossen tailade öringen och lyfte in den i båten.

Martins nya PB är härmed 4.5kg

Dagen efter åkte jag och Tossen dit för att köra ett nattpass, värmen tryckte på och vi lugnades oss till kl 19 innan vi påbörjade körningen. Första timmarna gav bara någon liten abborre men vi njöt ändå av denna underbara sommarkväll.

När solen försvann bakom bergen började det åtminstone att hugga, jag hade ett bra öringshugg som efter 2 rusningar lossnade. Tossen drog på en abborre som vägde 1.1kg

1.1kg

Vi nötte på in mot småtimmarna och när mörkret började lägga sig över sjön så gjorde vi desamma.

En varm brasa och 2 timmars sömn sen var det på´t igen.

Solen gassade på redan från 05:00 och temperaturen steg snabbt över 20-strecket, med svetten rinnandes nerför halvflinten körde vi runt,runt innan det äntligen drog på en svartprickig silverfisk. Tossen hade för dagen ett nytt drag med en text på kartongen som löd "garanterad fångst" och det var mycket riktigt den han fick på, vilket han påtalade några gånger. (har även en sån i lådan nu jag oxå)

Riktigt fin silveröring på 1.47kg

Innan förmiddagen var över så fick jag åtminstonde den längsta fisken av alla!

Tyvärr inte av den sort som vi jagade denna gång, men längst var den likförbannat!

1 meter mager gädda fick avsluta denna turen och en liten rolig trippel blev det iaf:)

När värmen lagt sig och vattnet börjar kylas ner kommer vi tillbaka!

KATJING!!!!

Av Nicklas forsgren - 5 juli 2014 21:45

4:e gången gillt för denna prestigefyllda tävling MC Bengt FC på Holmsjön. Detta år gällde det att väga in dom 3 största av varje art i abborre, gädda och öring, ville man dessutom släppa tillbaka fiskar så gick det att väga in fisk med ett kort och ett för dagen utskrivet regelpapper i bakgrunden. Men helgens egentliga händelse handlar om Bengans sagolika monsteröring som förmodligen är sjörekord!  Många båtar och lag anslöt till startplatsen och det var snudd på ett rekord på antal båtar detta år.

Vissa av båtarna vid utdelning av dagens regler och tävlingen kunde starta.

Fisket denna dag var riktigt trögt men våran båt startade med en första gädda på 3.7kg och farsan var fångstmannen, denna gädda skulle visa sig räcka långt i tävlingen. Första abborren för dagen stog även farsan för och den skulle visa sig vara den största för dagen och vägde in på 1.27kg

Abbore 1.27kg

Vid den frivilliga gemensamma lunchen ljögs det hejvilt om vad man fått.

Detta ställe är det ställe där folk förmodligen fått mest drömfiskar någonsin, men som folk aldrig fått sett!

Vid invägning på eftermiddagen visade det sig att fisket varit allmänt trögt i denna värme och största gädda vägde 4.9kg Jocke Snorring hade fått dagens enda öring och den hade han fotografet med giltig bakgrund och releasat, en stor eloge till han som förmodligen vann årets gentlemannapris. Kanske blir det ett nytt pris till nästa år "årets release" Vikten var kanske 0.7kg Den totala segraren denna dag blev lite oväntat min båt då vi i total panik snurrade runt ett välkänt grunt och lyckades plocka några poäng på gäddor i slutet av dagen.

Stolta TEAM Forsa med sir Stikkan pokalen i skala 1:1. Öring på 4.3kg ur nämnda sjö.

Efter senkvällens bravader och intag så sov jag på okänd ort och vid frukostintaget på söndagen så ringer Bengan i ren panik och skriker. "DU MÅSTE KOMMA UT OCH HJÄLPA MIG, HAR EN MONSTERÖRING PÅ SOM JAG INTE FÅR IN I HÅVEN" sen la han på. Jag och Mats kollade snopet på varandra innan vi rusade ner till båten i flip-flops smått bakberusad av senkvällens drycker och vi tvivlade skarpt på Bengans ord. Väl nere i båten så puttrar vi ut och får snabbt syn på Bengan. Problemet nu är att han gasar på. Har han tappat öringen eller har han landat den?
 När han närmar sig våran båt höjjer han nävarna i skyn och vi förstår att han har landat den! När han väl lyfter upp den ser jag at den är garanterat över 6kg. Bengan vill inte tro på oss men efter kontrollvägning på 2st vågar som bägge visar 7,92KG så tjuter han ut ett glädjevrål! Detta var förövrigt Bengans första öring över kilot i sjön och ett förmodat sjörekord. Rätta mig om ja har fel. Bengan skulle bara åka ut och koka kaffe i båten för att slippa göra eld i stugan och lyckas alltså dra detta as! Här följer ett bildspel på denna gigantiska insjööring!

Efter kontrollmätning så visar den sig vara 82cm lång, 50cm i omkrets och vikten hela 7.92KG

Jag lyfter hatten och säger grattis och hoppas att någon någongång får uppleva samma känsla som Bengt fick. Jag är glad att han ringde till mig så att jag får vara lite delaktig i denna historia. STORT GRATTIS MC Bengt!

Av Nicklas forsgren - 26 juni 2014 12:37

DAG 1 12/6

Före midsommar kläcker rocken, så även detta år även fast inledningen av sommaren har varit kall.

Jag och Per "Tossen" drog upp till Djuptjärn på Ånge FVO med förhoppningar på en vakfest.

Det blåste som vanligt även denna dag men rödingsviken låg hyffsat lugn och rödingen vakade frenetiskt när vi kom dit. Kunde räkna till 10 olika fiskar som var upp på en och samma gång och plockade sländor. Tyvärr utom kastavstånd då sländorna drev utåt med vinden.

Var bara att sätta sig ner och vänta tills dom kom närmare land. Det är rätt så härligt att bara sitta och titta på storrödingarna som går och plockar och bara njuta!

När rödingen äntligen kom närmare land så hann jag med ett påslag innan regndropparna börja dala från en mulen himmel. En liten skitskur förstörde vakfesten för denna gång, Tossen gick vidare och tappade en röding framför fötterna på sig själv, ca 8hg. Vi förflyttade oss vidare längs tjärnen och slog läger vid ett annat rockenställe och inväntade nya vak.

Ozzy hjälpte till att spana med husse.

När regnet upphört och vattnet fått lugna ner sig så började fisken åter att vakna till liv. En fin fisk gick 3m från land och åt allt som låg på ytan. Jag intog ett bra ställe och la ut flugan, en spännande väntan som alltid när man vet att fisken är där. Plötsligt bröt en öringmun ytan och mothugget kom blixtsnabbt, den var på! Öringen drog först rakt bortåt för att sedan vrida och dra rakt ut mot sjön, den var väldigt pigg och gjorde långa rusningar. Jag lyckades få in den mot land igen innan den börjar dra åt höger och rakt mot en stock, jag försöker bromsa den allt som går men den stretar starkt mot stocken och lyckas tillslut trassla in sig, flugan nog fortfarande kvar i stocken. Det var bara att buga och tacka för en god fight och denna gången var öringen för slug för mig.

Tossen hade mycket hugg på spinn men ingen som fastnade. Medans vi sitter och äter lite korv och delar med oss till hunden så vakar det fisk framför fötterna på oss och jag är inte sen med att få ut flugan. Vips så sitter den och jag är säker på att det är röding eftersom den inte beter sig som öringen i sjön. När Tossen ska håva firren så säger han förvånat"ABORRE!".

0.87kg på torrfluga är PB men förbannad på den blev jag ändå!

Regnet gjorde åter besök och vaken framåt kvällen försvann totalt.

tack för denna gång.

DAG 2 18/6

Jag, Bengan och Tossen drog upp till Djuptjärn för att på nytt försöka oss på rödingen och öringen där. En vacker dag trots att värmen inte riktigt fanns där.

Vaken fanns där men dock lite för långt ut för flugsvingandet. Bengan som gick med spinn kommer tillbaka och säger att en fisk går och plockar alldeles intill land en bit bort, jag nappade självklart på det.

Smyger mig fram för att inte skrämma den landnära fisken och vips så går den upp och plockar en ny dagslända. Djupet här är max 1m och i detta klara vatten borde man nästan kunna se fisken. Viftar iaf ut flugan men fisken visar inget som helst intresse, kanske skrämde jag den kanske har den ett större stråk att vandra av, jag väntar. Plötsligt ploppar det till ca 2m framför mig och jag försöker lägga ut flugan men självklart sätter jag flugan i träh+++etet bakom mig. Nåja, den kommer säkert tillbaka, mycket riktigt och denna gång landar flugan fint på ytan, ca 5sek efteråt nyper öringen den. Mothugget satt fint och fisken svarar med en fin rusning, problemet nu är att det ligger ett träd i vattnet mellan mig och öringen, inget bra så jag förflyttar mig med vissa bekymmer efter land och hittar ett fint landningsställe. Fisken hoppar och drar iväg en ny rusning, nu har även Bengan kommit för att assistera vid håvningen. Det är en fin öring som lätt drar ner vågen under kilostrecket. Bengan sänker håven men fisken vänder och rusar på nytt och vips så går tafsen av! Den tomhet som infinner sig i just detta ögonblick går inte med ord att beskriva. Den satt ju så bra, kanske för bra? Är tydligen inte mitt öringsår nu.

Var bara att sätta sig ner, öppna en kall och invänta nästa vak. Bengan passade på att göra fulländade kolbullar under tiden och Tossen nötte på med draget. Ozzy satt fint och och väntade på baconbitar.

Under kolbulleätningen så vakar det fisk intill land och så fort flottet glidit ner i den nedre magregionen gjorde jag ett försök på den. Lyckades både kroka på, landa och sätta tillbaka en halvkilosöring som var proppmätt såg det ut som. På eftermiddagen blåste det upp till storm och vi packade ihop grejerna för denna gång.

1:a FÖRSÖKET PÅ SJÖN 22/6

Toss och jag provade Holmsjön första gången i år och att det var 12 grader i vattnet i slutet av juni var lite speciellt och att det haglade så det blev vitt i båten var ännu mer speciellt. Men emellan storm och regnbyarna så lyckades vi blöta kroken emellanåt. Aborren stog på sedvanliga grundet som alltid på sommaren och vi krokade av runt 10st mellan 0.6-1kg Tossen drog dagens största och första över kilot för båten denna sommar.

En av 3 fiskar på detta trippelhugg.

En tur i riktigt skitväder där öringen uteblev men nu är sjön vaken för storfiskebravader..

tack o hej!

Av Nicklas forsgren - 19 maj 2014 15:00

Då var det dags att väcka denna sida liv igen!

Med 2st goungar i hemmet så blir det inte så mycket tid över till fiske men plötsligt händer det!

Jag o Larsa drog iväg till Bergeforsen för att testa nya fiskerampen. Det fungerade utmärkt att fiska från denna även om fisken inte tyckte likadant.

Första fisken för dagen drog till på det absolut fulaste 50g skeddrag jag har, färgen har i princip försvunnit och anledning till att jag körde med den var för att kolla hur tungt det behövdes för att nå ner till botten, då högg det.

2.34kg vägde denna. Den glada konstiga minen skyller jag på att detta var premiärfisken i sommar.

Solen stekte på och glömmer man kepsen hemma och har dåligt med hår så glöder det tillslut i huvve på en. Av med tröjan och knyta den runt huvve fick fungera som solskydd denna dag.

Mitt på dagen hugger nästa firre för mig, denna gång på en wobbler. Tyvärr ville den in bland stenarna och böka och jag fick pressa den hårt för att den inte skall kila fast sig. För hårt denna gång då wobblern for högt upp i luften och fisken simmade vidare ca 3 dm från håvkanten. Runt 2kg såg den ut att vara.

Sen följde ett par stendöda timmar innan Larsa drar på en fisk med ett dynamitdrag längst upp på 1:an, bra gjort.

2.23kg tror jag att den vägde.

Vid 16:40 var vi tvungen att avbryta och ta sikte på hemmet.

Det är väldigt enkelt att traska runt på denna ramp ist för att halka omkring bland sprängstenen och jag tror att laxfisket på denna sida kommer att bli grymt!

Nu är premiärfisken tagen och nya äventyr med bumlingar är på gång!

gla sommar...

Av Nicklas forsgren - 8 november 2013 14:00

DAG 1

Farsan dominerar höstfisket!

Efter förra gångens storöring var förhoppningarna lite lägre denna gång. Temperaturen denna dag 30/10 var iaf på plussidan men vinden gjorde att kylan trängde på och den sol som fanns värmde knappt kinderna. Första repan över "stråket" gav en öring på farsans spö som knappt vägde 0.5kg och kunde smidigt krokas av under ytan. Efter den fisken var det tvärdött. Vattentempen visade 3.5 grader och olika hastigheter på båten testades. När vi vänt skutan och närmar oss stället där första öringen drog på så smäller det till i farsan spö igen på samma wobbler och öringen slänger sig rakt upp i luften och den är stor även denna gång.

En livlig fight på ca 10 min innan den är klar för håvning.

Ytterligare en storöring från glödheta Stikkan. 4.30kg vägde denna in på.

Själv är jag kyligare en nordvästvinden denna höst. Men han förtjänar väl dessa bitar efter tidigare sommars tappade öringar, min tid kommer säkert. hmmm!

2 öringar var allt sjön gav ifrån sig denna senhöstdag.

DAG 2 8/11

Nu börjar det bli kallt på riktigt!

Sista iläggningen för denna båtsäsong och isen började lägga sig i vikarna, men vilken kanonmorgon!

Vi gled ut på en sjö som såg gudomligt blank ut, solen värmde och frosten på båten tinade sakta bort.

Denna dag startade med en öring för min del men eftersom jag fick den så vägde den inte mer än ca 0.7kg och simmade raskt ner i djupet igen, typiskt min storlek i år. Denna dag var det faktiskt bara jag som fick hugg och en 5kg gädda kom också upp innan båten lastades och kördes in till vinterförvaring.

Kyligt värre när solen försvann bakom bergen och nu äre bara att invänta islossningen för sjösättning igen.

En bild som säger hur mitt öringsfiske varit denna sommar får avsluta sommarsäsongen.

Farsan 5.58kg Anders Olsson 5.5kg Ivarsson 4.5kg och min bjässe på hela 1.1kg

Isfisket kommer att ligga på is ett tag när det vankas tillökning i familjen!!!

tack för i sommar fiskarna...

Av Nicklas forsgren - 22 oktober 2013 22:00

ÄNTLIGEN!!!!

En skitdag som som slutade underbart.

1:a 5+aren

Det var länge planerat att denna måndag skulle de bli en sväng på sjön för att sedan dra upp båten på land.

När vi lämnade huset hos farsan hade det på natten varit -12.5 grader och det var fortfarande -8 vid 9 snåret, aningar om att isen lagt sig i båtviken snurrade i skallen.

Aningar som visade sig vara sanna.

Var bara att hugga loss båten och leka isbrytare om det skulle bli nåt fiske denna dag. Efter detta slängde jag in en bild på fejjan och beklagade mig men la till orden att det gör inget när vi ska dra en 5+ öring på eftermiddagen.

Oj vilka sanna ord det visade sig bli.

Inte nog med isen så låg även dimman tät och det var omöjligt att komma ut på sjön, bara att vänta och vänta och vänta.

Vid 13 tiden börjar det iaf lätta och sjön såg mystisk och spöklik ut, fortfarande -grader.

När solen lyckades tränga igenom så gjorde den det med besked.

En underbar höstdag visade upp sig med frostiga vita träd.

Vi riggade upp grejerna och började nötningen efter höstöringen, inget resultat den första timmen. När farsan ställer sig på knä i fören på båten för att "lätta lite" på trycket så hugger det till rejält på ena paravanspöt och spötoppen slår fram och tillbaka flera gånger innan en hård rusning startar." Fisk och förmodligen öring" skriker jag till farsan som har fullt upp att avsluta sin verksamhet, innan farsan vänder sig om ser jag en STOR öring hoppa för att sedan fortsätta sin rusning. När sedan spöt greppas är det bara att hålla i hatten, i ca 2min rusar fisken från ena sidan till den andra bakom båten. Kampen fortsätter och fisken hoppar högt och mycket, hjärtat stannar till varje gång. När den gör en sista luftfärd 5m från båten ser vi hur stor den egentligen är, när den äntligen glider in i håven är lyckan total. Som vi har jagat denna storlek och varit så nära på förut, 2 st stora är tappade tidigare i sjön men denna gång gick det vägen!

Det tog ett tag innan vi fick i grejerna i sjön igen, en gädda valde att hugga innan det var dags att skynda tillbaka innan mörkret skulle falla på. Det är en viss chans att det blir någon sväng till innan vintern täcker sjön.

2:a 5+aren

Anders Olsson är ett bekant ansikte på sjön och dagen efter farsans fångst satt han på sin Storstina i minusgrader och snöstorm i hopp om storfisken. Lite smått bitter för att vi "lurat" ut han på sjön i detta väder.

Ingen kunde väl tro att det skulle komma upp en nästan identisk öring även denna dag. Det hugger på Anders spö och en rejäl rusning följer som håller på att tömma hans spole på lina, innan sista varven försvinner virar han linan runt näven för att bromsa fisken och lyckas. Efter varje rusning får han in mer lina på spolen och lyckas håva in en öring på 5.50 kg!!!

Nöjd och belåten tillslut far han hem men stannar till hos farsan för lite fika och säkert så var det glada toner i det köket efter dessa 2 dagar.

Tidigare i höst var jag och Tossen ute på öringsfiske.

Det blev faktiskt 2 st öringar denna septemberdag, en åt oss var men ingen översteg kilot och bägge kunde släppas tillbaka utan problem. Däremot hugg gäddorna på bra och vi landade 10st varav 4 st vägde över 5kg.

Denna på 7.3 blev dagens största.

HOLMSJÖTROLLINGEN

1:a gången jag ställde upp på denna tävling med egen båt, besättningen var jag, farsan och Ivarsson. Första hugget för dagen var en mycket grov gädda som stog o tryckte längs botten, jag lyckades få upp den några meter men den svarade genast med att tjura sig ner och bara stå still längs botten. Jag pressade upp den ytterligare en gång men då drog den ner igen och slet av linan mot någon sten. Mycket sur start på dagen.

Den gemensamma lunchen där det ljugs och luras hejvilt.

Ivarsson lyckades dra dagens största gädda.

6.2 tror ja den vägde, lägg till några på 5kg och 4kg och några aborrar så stog vi tillslut som slutsegrare och därmed äran att förvara vandringspriset ett år framöver.

TEAM FORSASFISKE originalbesättningen.

Tack för denna dag tävlingsledningen!!!

Av Nicklas forsgren - 27 augusti 2013 23:17

Vart börjar man?

En morgon klockan 0400 drog jag ut för att fiska lite borrar till lunchen eftersom svärföräldrarna väntades på besök till stugan. Solen gick upp och värmen trängde på redan vid 5-tiden. Borrarna högg och när jag hade tillräckligt till lite aborrlunch så tänkte jag prova lite jigg. Hittade ett fint stim på 9m djup och jiggen fick dala rakt ner under båten, när den når botten lyfter jag och släpper ner. PANG på bara och fisken var tung. När den närmar sig ytan ser jag ränderna och ryggfenan, en gigantisk borre virvlar till i ytan för att senare tvärdyka mot botten igen. Dom ger bra fighter dessa krabater.

49.5 cm och 1.54kg Det är inte den längsta aborren jag fått men det är den tyngsta hittills. Den längsta ligger på 52cm.

Efter denna fisk rinner svetten i pannan och tempen vid kl 1000 ligger redan runt 23-24 grader, lika bra att pallra sig hemöver.

Nästa sväng på sjön följde farsan med, borrarna var tröga så vi sikta in oss på öringen sa vi. Ut med grejerna i sjön och jag hinner bara sätta spöt i hållaren innan bromsen tjuter och en öring har tagit draget.

Detta är nog den kortaste öring jag sett som väger 1.1kg, eller är det jag som blivit jävligt stor? Hursomhelst så gav den en bra fight och tyvärr hade en 3-krok slitit upp ett djupt sår i sidan så den fick följa med hem.

Så ska de gå till sa ja till farsan som inte ens fått i grejerna i sjön än. sen körde vi 3 timmar innan nästa öring hugg men den va liten och simmar kvar på tillväxt.

Regnet började falla sakta från himlen och det kändes smart att köra mot stugan, vi stannar till och tar någon storaborre innan vi far hem sa jag denna gång. Det slutar med 2 borrar i samma håvning! 1.24 och 1.51

Min på 1.24kg

Farsgubbens på 1.51kg och 47cm

Dessa 2 håvades alltså in på samma gång, lite ovanligt skulle ja tro.

En annan dag ringde Toss och frågade om vi skulle tjärnfiska lite, tyvärr passade det inte för mig denna gång men Ivarsson följde med.

Denna tjärn ligger ca 40 min gång från väg och är inte alls stor, står man på varsin sida så kan man nästan fiska ihop med varandra. Den är riktigt trögfiskad men riktigt fina klunsar simmar det runt i djupet, självklart skulle Ivarsson lyckas fånga en denna dag.

Grym tjärnöring på 1.9KG

Ivarsson är verkligen på G nu, denna morgon mötte jag han när jag gick till jobbet, "fin dag idag, ska nog ut på sjön och dra en öring idag. Har inte tagits så många bumlingar i år" säger han och jag får tungt vandra vidare för att tjänstgöra lite för tågen måste ju fram. hmmm.

senare på dagen visar det sig att han fått en makalös öring.

60 cm och 4.5KG Det är en sån här öring man drömmer om. Vilken kondition och tamefaan allt! MAKALÖS VACKER!!!

Är nog den finaste öring ja set.

Att den dessutom gjorde världens rusning, tömde nästan rullen innan backen kom i på båten gör inte saken sämre.

Grattis din gris;)

Nu avslutas aborrfisket för i år, nu jäklar ska det nötas öring hösten ut!!!

Av Nicklas forsgren - 5 augusti 2013 21:26

25/7

MC BENGT FC

Våran årliga kompistävling gick av stapeln och pressen låg på min båt efter fjolårets storslam. Jag, farsan och ivarsson drog iväg runt halv 10 mot samlingsplatsen.

Vädret var ok för en dag i båten men kanske inte ypperligt för fisken. 29 grader i luften på dagen, vindstilla och 23.5 i ytan! Vi började med djupfiske efter storborren på ett grund men huggen uteblev, fisket var riktigt trögt hela dagen.

Anders Olsson med besättning rapporterade gäddor på telefon och denna dagen hade han nog den perfekta båten att åka med.

Ultimat fiskebåt en dag som denna. parasoll, soffor, grill och badstege!!! Vi blängde lite avundsjukt på han när han passerade från våran trånga soldränkta båt.

Fisket var trögt för samtliga båtar och vid invägningen visade det sig bli jämt.

Larsa som körde en båt hade Fredde Pålsson med sig som lyckades lura upp en öring och det gav nämligen höga poäng. Aborre hade kapten Mc Bengt största i sin båt, den största någonsin i denna tävling skulle de visa sig.

En glad fångstman med namnet Magnus som nästan gav upp denna tävling när han lyckades kroka denna på 48cm och 1.65kg Hatten av för en grym borre. Största gäddan lyckades faktiskt vi fånga med en vikt på 4kg.

Efter vägning och räkning kunde vi konstatera att Mc Bengt med besättning lyckats bäst denna dag och kammade hem stafettpinnen till nästa år. Surt sa räven (alltså jag). 2:a blev Larsa och 3:a blev jag. Det roligaste denna dag var väl att Anders O var med och slogs om pallplatsen efter bedrövligt fiske ifjol;)

Stolta vinnare av MC BENGT FC 2013!!!

After fiske med allt som hör till stod Bengan för.

Samling i gästhamnen innan middag.

Förmingel i Robins båt en underbar sommarkväll!

God mat och dryck fick avsluta denna dag och efter denna tidpunkt passar det nog inte att publicera fler bilder. Men ekot av allt tjo o tjim snurrar nog fortfarande runt i bergen vid Bysjön.

27/7

TURINGEN GÄDDFISKETÄVLING av haverö fiskevårdsområde

Premiär för min del på denna tävling och en helt ny sjö att köra i. Larsa var även med från egen båt.

Runt 20 båtar startade och vi gick inför storgäddan på djupet. Det var inget lyckat drag denna dag utan lyckades enbart landa en gädda på 2.4kg Receptet för denna dag var tydligen att vassfiska och locka gäddorna där.

Larsa och Stefan lyckades landa dagens största gädda och fick pris för den drygt 4kg. Larsa fångade även dagens enda öring!

Öing på strax över kilot, så här nöjd blir man då!

Mycket folk på invägning och prisutdelning.

Våran placering idag hamnade på fel sida listan men en fin Bacho skiftnyckel vann jag iaf. Mycket trevlig dag igen och jag kommer nog tillbaka nästa år...